Історична подія: депутатка про саміт Україна-ЄС

Депутатка від фракції "Слуга народу" Марія Мезенцева оцінила саміт Україна-ЄС, що відбувся в Києві

Історична подія: депутатка про саміт Україна-ЄС

Угоду про відкритий авіаційний простір між Україною та Європейським Союзом буде інтегровано до 2023 року. Про це сказала в ефірі програми токшоу "Сьогодні" на телеканалі "Україна 24" депутатка від фракції "Слуга народу" Марія Мезенцева.

"Україна 30 років має монополізований авіаційний ринок. У пасажира нема таких права, які мають пасажири в Польщі, Литві. Ми розуміємо, що за скасування рейсів у нас також немає таких прав на відшкодування, безпекові речі не витримуються і звісно - ціна на квитки з Києва до Харкова дорожчі ніж Київ - Варшава. Це усе буде інтегровано до 2023 року", - сказала вона. 

Читайте також: Україна підпише нові домовленості з ЄС — деталі від віцепрем'єра

Також політикиня зазначила, що в майбутньому Україна може розраховувати на підписання промислового безвізу з країнами ЄС. Згоду на це Європа озвучила ще влітку 2021 року.

"Україна виробляє достатньо промислової продукції, щоби звільнити її від додаткових сертифікатів і безперешкодно імпортувати продукцію на найбільший ринок ЄС з 8 мільйонами споживачів", - додала Мезенцева.

Крім того, за словами політика, на саміті Україна-ЄС була досягнута домовленість про те, що Україна стане частиною цифрового ринку Європи.

"Після підписання цього цифрового ринку і цифровізації договорів, українцям більше не потрібно буде подорожувати по світу якщо, наприклад, львів'янин захоче підписати договір на поставку товарів або послуг з Португалії. Тепер це можна зробити онлайн. Такі договори додадуть 7-14% до рівня ВВП", - сказала політикиня.

Раніше стало відомо, що під час саміту Україна-ЄС, який відбувся у вівторок, 12 жовтня, в Києві, Україна підписала Угоду про "відкрите небо" з Євросоюзом. Угода націлена на те, щоб зрівняти в деяких правах українські та європейські авіакомпанії, зняти монополію на окремі маршрути, встановлену двосторонніми договорами, полегшити відкриття нових маршрутів між українськими та європейськими містами, і як наслідок - знизити ціни на квитки.

Нагадаємо, що експерт Олександр Мироненко в програмі "Сьогодні День" на телеканалі "Україна 24" розповів, як ця Угода вплине на внутрішні рейси і можливості перевізників.

"Як показує досвід Європи, то, припустимо, в Польщі внутрішні рейси лоукостерами не дуже розвинені, в Італії, Німеччині, Іспанії вони розвинені. Все залежить від того, якою буде економіка через кілька років. Зараз європейські лоукостери не можуть виконувати внутрішні рейси в Україні, тому що Україна повинна імплементувати європейське законодавство, і тільки під час другого етапу лібералізації це буде дозволено. Це приблизно 2-3 роки потрібно чекати.

Проблема в тому, що європейські авіакомпанії у нас (всередині країни — ред.) після цього зможуть літати, а українські перевізники за кордоном — ні. Це неправильно, і починає підніматися дискусія, щоб змінити Угоду. Вона була готова ще вісім років тому, а зараз вже нові умови, і українські перевізники готові конкурувати за європейського пасажира в Європі", — сказав він.

Джерело Україна 24 Теги