Українці розповіли, як ставляться до Чорної п'ятниці: результати опитування

Названо найпопулярніші категорії товарів на розпродажах

Українці розповіли, як ставляться до Чорної п'ятниці: результати опитування

Як локдаун змінив плани на Чорну п'ятницю та які категорії товарів несподівано вийшли на перше місце серед запланованих покупок наприкінці листопада, показали результати опитування соціологічної компанії Gradus Research.

Магазини, сайти, реклами по телевізору і радіо переповнені пропозиціями про високі знижки. Щороку по всьому світу Чорна п'ятниця символізує ажіотаж та підвищений попит на покупку. Серед опитаних респондентів Gradus з'ясувалось декілька цікавих тенденцій, у порівнянні з минулим роком.

Скоротилася частка тих, хто має намір робити покупки у Чорну п'ятницю — 30%, проти 35% минулого року. На 5% менше, у порівнянні з минулим роком — статистично значущий показник. Ставлення загалом до такого маркетингового ходу як “Чорна п'ятниця” покращилось – збільшилася частка тих, хто вважає, що ціни все-таки знижуються: 21% у 2020 та 35% у 2021. Найімовірніше, це індикатор зниження доходів українців та нестабільності ситуації в соціумі через локдаун.

Читайте також: Чорна п'ятниця: як українці ставляться до розпродажів, опитування

Цього року опитані жителі України констатували, що "споживчий кошик" трохи змінився, у порівнянні з минулим. На перше місце вийшла купівля одягу та взуття – 45%. На другому – техніка, яка значно знизила відсоток – 38,% проти 48,% минулого року. Категорія "техніка" — одна з найпопулярніших для покупок у Чорну п'ятницю. Про це говорять усі проведені раніше дослідження Gradus.

“Найімовірніше, за останні півтора року локдауну люди купили все необхідне, у тому числі для дистанційної роботи. Купують, зазвичай, у Чорну п'ятницю телефони, планшети, навушники. Саме тому плани на купівлю техніки цього року нижчі, ніж торік. А ось з одягом ситуація інша - з'явилася можливість виходити у світ, відкрилися заклади, й у тому числі багато компаній вийшли працювати в офіси знову”, — розповіла засновниця та керівниця Gradus Research, Євгенія Близнюк.

Цікаво, що за результатами дослідження додалася кількість охочих придбати книги та канцелярію – у 2020 ця цифра була 6%, а у 2021 – 11%.

Читайте також: Які товари не можна повернути та як маніпулюють зі "знижками": поради експерта

Також українці відповіли, де робитимуть покупки. 67% декларують покупку в онлайні, і лише 39% збираються піти до офлайнових магазинів. Цікаво, що серед усіх сайтів-рітейлерів та платформ опитані найбільше довіряють українським сайтам - 80%. На другому місці відомі китайські сайти – 44%. Далі сайти Європи – 20% та США – 14%.

Опитування було проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus показує структуру населення міст з кількістю мешканців понад 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном. Період проведення поля: 17 листопада 2021 року. Розмір вибірки: 1000 респондентів.

Додаток Gradus для власників iPhone.

Додаток Gradus для користувачів Android.

Джерело Україна 24 Теги